نزدیکبینی در سیستم همکاری در فروش چیست؟
همکاری در فروش مانتو و لباس مجلسی
بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان، بهجای توجه به منافع و ارزشهایی که این کالا و خدمات برای مشتری به ارمغان میآورند، دلبسته ویژگی کالا و خدماتی میشوند که میفروشند یا تولید میکنند. این خطای بسیار مهلک که از نادیده انگاری مفاهیم اولیه در سیستم همکاری در فروش به وقوع میپیوندد، نزدیکبینی بازاریابی نام دارد. در این خطا افراد، نیاز، خواسته، تقاضا و تعریف و جایگاه هر یک را با یکدیگر اشتباه میگیرند. به بیانی دیگر بازاریابان تقاضا و خواسته را با نیاز مشتریان اشتباه میگیرند.
مثال بسیار معروفی دراینباره است که میگوید: «تلهموشی بهتر بسازید، همه دنیا مشتری شما خواهند شد.» درصورتیکه نیاز مشتری، خلاص شدن از شر موشهای موذی است. این نیاز از راههای گوناگونی مانند استفاده از تلهموش قابل استفاده است؛ هدف، ساخت تلهموش نیست، بلکه تأمین نیاز مشتری است.
پس هدف باید تامین بهتر نیاز مشتری باشد، نه چسبیدن به کالایی که هماکنون برای رفع آن نیاز به کار میرود. بازاریابان سیستم همکاری در فروش باهوشتر بهجای چسبیدن به ویژگیهای کالا و خدمات خود، درپی خلق تجربه عالی برای مشتریان هستند.
نظرات شما عزیزان:
:: بازدید از این مطلب : 1188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0